Trips - Veelgestelde vragen

  1. Naar welk e-mailadres stuur ik mijn boekingsbevestiging?
  2. Is het mogelijk om aan te geven aan welke Trip de boekingsbevestiging moet worden toegevoegd?
  3. Kan ik boekingsbevestigingen doorsturen naar Trips vanaf meerdere e-mailadressen?
  4. Welke soorten e-mails kan Trips aan?
  5. Ik heb mijn boeking naar trips@kayak.nl verstuurd, maar ik kan deze niet zien. Wat moet ik doen?
  6. Wie kan mijn Trips bekijken?

Aan de slag met Trips
Meer hulp nodig?


1. Naar welk e-mailadres stuur ik mijn boekingsbevestigingen?

Verzend jouw boekingsbevestigingen via je e-mail door naar trips@kayak.nl. Als er nog geen KAYAK-account is gekoppeld aan je e-mailadres, dan maken wij automatisch een account voor je aan en sturen je een verificatiemail toe. Om je account te bevestigen, klik je op de link in de e-mail die je van ons ontvangt.

ga naar boven

2. Is het mogelijk om aan te geven aan welke Trip de boekingsbevestiging moet worden toegevoegd?

Je kunt de naam van de Trip specificeren waar je je boeking aan wilt koppelen. Om dit te doen, vul je bij het doorsturen van een bevestiging naar trips@kayak.nl in de onderwerpregel de naam van een bestaande trip in.

ga naar boven

3. Kan ik boekingen doorsturen naar Trips via meerdere e-mailadressen?

Ja. Op de pagina Instellingen Trips is een gedeelte met de naam 'Boekingsbevestigingen'. Voeg de e-mailadressen toe vanwaar je boekingen wilt doorsturen. Let op: de eigenaar van het e-mailadres moet bevestigen dat de boekingen aan jouw Trips-pagina moeten worden toegevoegd in plaats van aan de eigen pagina.

ga naar boven

4. Wat voor soorten e-mail kan Trips aan?

Vrijwel alle soorten. Zolang je deze maar via je inbox doorstuurt (en niet rechtstreeks via de aanbieder), dan kan Trips platte tekst, HTML, bijlagen en nog veel meer verwerken.

ga naar boven

5. Ik heb mijn boeking naar trips@kayak.nl verstuurd, maar ik kan deze niet zien. Wat moet ik doen?

Probeer eerst uit te loggen en opnieuw in te loggen. Als je trip nog steeds niet wordt getoond, dan is de kans groot dat je de boeking vanaf een ander e-mailadres hebt doorgestuurd dan je gebruikt om bij KAYAK in te loggen (dit gebeurt meestal bij smartphone-gebruikers die verschillende e-mailadressen gebruiken om op het web en de telefoon in te loggen).

ga naar boven

6. Wie kan mijn Trips zien?

Als je een link plaatst of verstuurt, kan iedereen die deze link heeft de trip bekijken. Maar geen zorgen - gevoelige informatie zoals boekings- en betaalgegevens, namen van reizigers en e-mailadressen zijn niet zichtbaar. Jouw trips zijn ook niet zichtbaar in zoekmachines.

Als je wilt dat iemand anders alle details van de boeking ziet, dan kan dit wanneer je dit uitdrukkelijk aangeeft. Klik op ‘delen’ bovenaan de pagina van de te delen trip en vul in het bijbehorende veld het e-mailadres in van de persoon met wie je wilt delen. Vink vervolgens het vakje ‘Kan deze trip bewerken’ aan. Om veiligheidsredenen kunnen alleen geregistreerde KAYAK-gebruikers toegang krijgen tot jouw boekingsgegevens.

Als je automatisch al je nieuwe trips wilt delen met iemand, kan je dit doen door naar de pagina Instellingen Trips te gaan. Voeg dan onder het kopje ‘Deel nieuwe trips met…’ e-mailadres(sen) van deze persoon toe.

ga naar boven